Offres d'emploi et de stage en Mathématique, en Bioinformatique et dans le Nucléaire

Ces offres nous sont confiées par les administrations, les entreprises et les cabinets qui recherchent les compétences offertes par les auditeurs ou les anciens auditeurs de l'EiCnam.
 

Emploi(s)

GIS ENGINEER - (F/H) (190008XO)

GIS Engineer - (F/H) (190008XO)
LIEU PRINCIPAL : FRANCE-75-PARIS-PARI S
ORGANISATION : GIE AXA
TYPE DE CONTRAT: Permanent
EQUIPE: Equipe de jour
HORAIRE: Temps plein
A PROPOS D'AXA
Aimeriez-vous vous lever chaque jour motivé(e) par une mission inspirante et travailler en équipe pour permettre de protéger les personnes et leurs proches?
Chez AXA nous avons l’ambition de mener la transformation de notre métier. Nous cherchons des personnes talentueuses ayant une expérience diversifiée, qui pensent différemment, et qui veulent faire partie de cette transformation passionnante en challengeant le statu quo et faire d’AXA – marque globale leader et une des sociétés les plus innovantes dans notre secteur – une entreprise encore plus performante et responsable.
Dans un monde en perpétuelle évolution et avec une présence dans 64 pays, nos 165 000 salariés et distributeurs privilégiés anticipent le changement pour offrir des services et solutions adaptés aux besoins actuels et futurs de nos 107 millions de clients.
Le siège du Groupe AXA, basé à Paris 8ème, regroupe les activités Corporate du Groupe. Il coordonne avec les différentes entités la stratégie du Groupe, et assure le pilotage des projets internationaux. La particularité du siège réside notamment en la présence d’une forte culture internationale (39 nationalités).

Wo uld you like to wake up every day driven and inspired by our noble mission and to work together as one global team to empower people to live a better life?
Here at AXA we strive to lead the transformation of our industry. We are looking for talented individuals who come from varied backgrounds, think differently and want to be part of this exciting transformation by challenging the status quo so we can push AXA - a leading global brand and one of the most innovative companies in our industry - onto even greater things.
In a fast-evolving world and with a presence in 64 countries, our 166,000 employees and exclusive distributors anticipate change to offer services and solutions tailored to the current and future needs of our 103 million customers.
The headquarters of the AXA Group, based in Paris 8th, brings together the Group's corporate activities. It coordinates the various entities with the Group's strategy, and is responsible for managing international projects. The headquarters has approximately 800 employees and is distinguished by its strong international culture (50 nationalities).
Dep artment presentation
The department’s mandate is to support AXA P&C entities in growing their activities in a sustainably and profitably. Moreover, the department is promoting technical excellence practices across the world.
The Actuarial and Underwriting Solutions team develops actuarial frameworks on Natural Catastrophes risks (amongst others) and underwriting solutions for entities worldwide, group hub of our actuarial and CAT expertise, working towards the technical transformation of the group on those risks.
Within this team, the Geospatial Solutions division has built for 3 years an internal GIS solution identified as the reference tool for commercial lines underwriters dealing with natural catastrophes covers within the Group, by providing them with risk maps, live geo-data feeds, technical pricing models, accumulation monitoring…
Driven by this success and the strong willingness to tackle greater challenges, the team is undertaking a core transformation of its geo-data capabilities.
Prima ry missions for this position:
We are recruiting a GIS engineer to join on this transformation journey, develop our GIS capabilities with ArcGIS technologies (ESRI) and strive for its integration worldwide.
Reportin g to Head of Geospatial Data Solutions, he/she will:
Develop our GIS capabilities:
Devel opment of geo-processing (LiveCAT namely), geo-services, map-services and algorithms within ArcGIS for Developers (ArcGIS API for Python, ArcGIS Web,..
Management and creation of the map layers produced within the team or externally (ArcGIS Desktop, QGIS) and integration of live geo-data sources within GIS
Become the central point of expertise on geo-data and GIS within the team.
Steer innovation and strategy on geospatial challenges
Support the deployment of the GIS worldwide and its integration within entities:
Ensure a good understanding and a appropriate use of the provided solution by actively supporting entities, eventually through in-site support
Be responsible for the technical transformation of entities within a geography and supporting them with the solutions and GIS capabilities built – leading change management
This position offers a great exposure across the Group, supporting different functions among entities, on a highly valued segment while working on innovative solutions and dealing directly with IT, GIS and insurance challenges
Backgrou nd & Experience:
0 to 5 years of experience
Engineer ing school with geomatics or applied maths edge / actuarial school
Experience on an innovative project
Technical & Professional Skills:
Good programming skills (R/Python)
Experien ce with ArcGIS environment (ArcGIS Desktop, ArcGIS for Developers, ArcGIS APIs)
Intermediary IT knowledge (advanced a plus)
P&C Insurance or Catastrophe modelling is a plus
Soft Skills & Competencies:
Langu age: English (Fluent), French (a plus)
Strong communication skills
Entrepreneur ial spirit and ambition to drive change
Curiosity to learn about the insurance industry and actuarial science
Autonomous and self-confident as point of contact on technical matters
You wish to give a new orientation to your career within an international & dynamic Group, join us. Please apply online.
POURQUOI NOUS REJOINDRE ?
Nous vous offrons de nombreuses perspectives de carrière dans un environnement international. N’hésitez pas à postuler si vous êtes intéressés !
Les informations fournies par les candidat(e)s seront traitées de manière strictement confidentielle et utilisées uniquement à des fins de recrutement.

Merc i de postuler : http://jobscareeraxa .fr/consult.php?offr e=65ed15631793629785 &ref=25

axagie@recrutdiploma.com

Voir le site

Emploi

  • Date de publication : 15/07/2019
  • Fonction : Production - Fabrication - Chantiers
  • Localisation : Ile-de-France (PARIS)
  • Expérience : Confirmé



Envoyer un lien vers cette annonce par mél.

INTERNATIONAL UNDERWRITER - H/F - CDI - CHâTILLON (92) - AXA PARTNERS

INTERNATIONAL UNDERWRITER – Consumer Electronics Protection Department – Chatillon, France - CDI
AXA Partners is an AXA transversal business unit offering a wide range of solutions in assistance services, travel insurance and credit protection. AXA Partners’ role is also to implement innovative solutions emerging from the AXA Innovation unit. Our mission is to help our Corporate clients to enrich their customers’ experience, with more than 9,000 employees at their service anywhere, anytime. In 2018, AXA Partners’ revenues reached €3.03 billion.
CONTEXT OF THE ROLE AND KEY RESPONSABILITIES:
L aunched in 2017, the Consumer Electronics & Legal Protection Business Line (CEP BL) is a key pillar of AXA Partners’ Specialized Insurance Business Unit. It is also expected to be the main source of growth revenue for AXA Partners for the coming years. AXA’s Management Committee has decided to commission this business line to be the unique entity in charge of this product for the whole AXA Group globally.Consumer Electronics Protection (CEP), is a huge market (€26bn), currently leads by Specialist Global Players . The CEP Business Lines aims at making AXA first a major challenger of those global incumbent specialists then a leader in this field.
Within the CEP Business Line team, the CEP International Underwriter will be in charge of :
Underwriting & Pricing
• Contribute to manage the IBA (initial business assessment) process for business opportunities
• Pro duce costing/pricing and technical answers to RFP’s, profitability studies and clients portfolio reviews, including internal validation process management with the Risk Management and Technical Excellence team,
• Production of contractual documents (T&C, IPID, Insurance contracts, reinsurance agreements, distribution protocols) with the support of the Legal department,
• Ensur ing that pricing/offer is consistent with the Group risk appetites, internal guidelines and the regional underwriting process,
• Perform regular technical analysis of CEP programs while defining actions plan in case of deviation (portfolio experience review).
Contribute to build new capabilities & standard products
• Develop new pricing tools with automation level,
• Communicat e with product development, marketing and sales teams to establish pricing policies for products.

Facilit ate Data Access
• Leverage existing market data sources and identify all other possible data sources on AP main markets,
• Identify innovative propositions for partners, leveraging data or identifying innovative offers from a technical standpoint.
EDUCATI ON, SKILLS, KNOWLEDGE AND EXPERIENCE :
• Master’s Degree in Mathematics or Actuary or Statistical qualification or Engineering with applied finance/actuarial/ge neral insurance degree,
• 1/3 years’ experience in Pricing exercise or Underwriting functions within affinity insurance business,
• Advance d level knowledge of Word, Excel, Visual Basic, SAS, R and other actuarial tools,
• Excellent written and verbal communication skills (French & English) ,
• Ability to grasp the significance and meaning of a range of technical and complex issues,
• Ability to work under pressure and to strict deadlines whilst maintaining reliability and accuracy,
• Busines s acumen, Focus on deliveries and business & result oriented,
• Autonom ous , pragmatic, ability to adapt her/his behaviour on a moving environment,
• Stro ng attention to details and controls, Strong Team Spirit, Willing to learn and evolve…
By joining AXA Partners, you will work in a responsible company, which offers a real culture of expertise & diversity. Our focus is on accelerating the development of everyone’s skills, whilst offering attractive and competitive compensation and opportunities for professional development and growth. Additionally, at AXA, we work to make a real difference to people- when amazing things happen and when we create opportunities for a better life, the feeling of pride is extraordinary.

sabrine.mhibik@axa-assistance.com

Voir le site

Emploi

  • Date de publication : 17/06/2019
  • Fonction : Spécialistes Activités Tertiaires (banque, assurance, immobilier...)
  • Localisation : Ile-de-France (Châtillon)
  • Expérience : Débutant accepté



Envoyer un lien vers cette annonce par mél.

CHARGé DE PROJET ASSURANCE

Créé en 2000, Profideo est éditeur de solutions digitales pour les acteurs de l'assurance.
80 experts collaborent pour apporter des solutions innovantes à nos clients, professionnels du marketing de l'assurance. Nos solutions digitales contribuent à la mise en marché des offres d'assurance, de la conception à leur commercialisation.
De start-up à PME, Profideo a toujours fait de l'innovation et de la satisfaction client sa priorité. Dans le cadre de son projet de développement "PROFIDEO 2021" nous cherchons de nouveaux talents pour renforcer nos équipes.

Chargé de paramétrage (H/F)

Missions :
Dans le cadre d’une création de poste vous rejoignez notre département Smart Data afin de prendre en charge le paramétrage de nos solutions de performance commerciale.
L’ens emble des missions confiées seront réalisées en étroite collaboration avec la DSI, le département projets et les équipes métier.
Les principales missions seront les suivantes :

- Recueillir et centraliser les éléments nécessaires à la configuration des opérations (supports de l'offre, référentiels, contrats…) auprès des services internes et/ou des clients.
- Piloter le paramétrage des outils broadcast.
- Prendr e en charge la maintenance en suivant les opérations et en adaptant les configurations aux aléas de la production (modifications liées à une évolution de cahier des charges, améliorations liées aux évolutions applicatives/régleme ntaires, réorganisation des plannings de production…).


P rofil :
- Vous avez une formation de type BAC+3 à 5 dans le domaine statistique, économique, informatique ou assurantiel.
- Vous avez une première expérience en tant que chargé de paramétrage, la connaissance du marché banque & assurance serait un plus. Vous maitrisez l’outil bureautique Excel.
- Vous appréciez travailler sur des sujets techniques, vous êtes curieux (se), proactif (ve) et capable d’être force de proposition/innovant . Vous possédez une très bonne capacité d’analyse et d’adaptation. Vous appréciez travailler en équipe et vous êtes capable de présenter votre travail en rendez-vous client.


Les plus :
- Mutuelle et prévoyance,
- ticke ts restaurant,
- accord de participation,
- primes vacances,
- espaces agréables pour les temps de pause : terrasse arborée, cafeteria, espace détente avec babyfoot et salle de projection!

recrutement@profideo.com

Voir le site

Emploi

  • Date de publication : 13/06/2019
  • Fonction : Spécialistes Activités Tertiaires (banque, assurance, immobilier...)
  • Localisation : Ile-de-France (Saint Ouen (93))
  • Expérience : Débutant accepté



Envoyer un lien vers cette annonce par mél.

Stage(s)

STAGE - BUSINESS ANALYST IMMOBILIER

Société

Logicor, détenue par CIC et Blackstone, est un des leaders en immobilier logistique en Europe. Son cœur de métier est la détention et l’exploitation de bâtiments de logistique moderne et de distribution. Logicor offre 13,6 millions de mètres carrés répartis dans les marchés européens clés. En France, Logicor dispose de 155 entrepôts représentant 2,8 millions de mètres carrés.

Rôle

E n lien avec les équipes d’Asset Management et Portfolio Management, l’Analyste sera garant de la fiabilité et de la disponibilité des données immobilières, et sera responsable du reporting et des analyses pour tous les immeubles gérés par Logicor en France, soit environ 155 immeubles et 374 locataires

Missio ns principales

• Participer à la coordination du business plan avec les assets managers (leasing, capex et opex)
• Effectuer les reporting réguliers récurrents au siège social à Londres (activité locative, leasing pipeline, capex, suivi des nouveaux deals et des départs, …) ainsi que des prévisions sur le taux d’occupation
• Effe ctuer des reportings ad-hoc
• Préparer, en assistance aux assets managers, les recommandations locatives et Capex présentées aux comités et board décisionnels
• Collecter les données et les maintenir à jour dans différentes bases de données
• Participa tion à divers projets et support de l’équipe

Profil
- Master I ou II – formation de type école de commerce, école d’ingénieur, IAE, avec idéalement une spécialisation en immobilier
- Très bonne maîtrise du Pack Office – notamment Excel
- Appétence pour le secteur immobilier
- Rigueu r et esprit d’analyste
- Capaci té à appréhender les problématiques diverses rapidement, et curiosité
- Anglais indispensable

Mod alités pratiques
- Date de début : à partir de juillet 2019
- Lieu du stage : 75008 Paris
- Email : nicolas.nigay@logico r.eu

charlotte.jacquet@logicor.eu

Voir le site

Stage

  • Date de publication : 11/06/2019
  • Fonction : Etudes, Recherche, Projet
  • Localisation : Ile-de-France (Paris, 8ème)
  • Expérience : Débutant



Envoyer un lien vers cette annonce par mél.